Enköpingsinköp!


Här kommer ett bildsvep över gårdagens inköp. Det blir nästan alltid så för mig, att när jag är på loppistur så köper jag saker i ungefär samma färgtoner. I Enköping blev det gult. Ibland blir det rött, eller grönt, eller blått. Jag undrar vad det beror på. Är det så för er också?

 

 

Liten tavla, 10 kr. Sextiotalskanna, 20 kr. Dukar med fina rosor på, 10 kr och 15 kr. En haikubok som min käre far skall få, 10 kr. Två böcker skrivna av en mycket skicklig person, 10 kr styck. Honom skall ni få läsa mer om vid ett senare tillfälle, varför böckerna än så länge förblir hemliga!



Den här kannan skall fyllas av läskande drycker i sommar, det är ett som är säkert!


Somrigt och gult. Mmm.


Just en sådan här tavlan skulle jag vilja hänga i min sommarstuga! (Ehm. Som jag än så länge inte äger...)




Kommentarer
Postat av: Susanna

Vilken underbar saftkanna! Jag har en grej för saftkannor och har enligt sambon samlat på mig alldeles för många. I min mening kan man inte ha för många! :-)



2010-04-21 @ 06:40:15
URL: http://brownbeans.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Tjopplahej! Vilka härliga fynd, gillade särskilt saftkannan :)



Det där med färgskalor kan nog stämma. undra om det har med humöret att göra eller om det bara blir att om man börjat kolla efter en viss färg så ser man mest de grejerna. I dont know..



Ha en trevlig dag

2010-04-22 @ 14:49:05
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: anna

Åh så somrigt och fint!

Postat av: Elina

Vilka söta och somariga dukar ! :)

2010-04-24 @ 20:47:01
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Libby

Härlig kanna! Jo, det där med färger stämmer in på mig också. Senast blev det nästan bara blått. Märkligt. Undrar om det inte blir så fortsättningsvis, nu när du gjort mig uppmärksam på fenomenet? :-)

2010-04-27 @ 10:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0