Blomsterfint

Såhär såg det ut härhemma för någon vecka sedan. Jag åkte till Plantagen med min personliga trädgårdsmästare, alias min kära mor, och fick med mig lite våriga plantor hem!


I hallen fick några påskliljor flytta in.



På köksbänken bor dessa, som jag glömt bort namnet på. Men fina är de!



En sak som jag förknippar oerhört mycket med våren är krokusar. Dessa slog ut och blev alldeles snövita.


Ytterligare en krokusplantering, denna på hyllan bredvid sängen.


Och sist men inte minst, i badrummet flyttade en påsklilja planterad i en äggkopp in. Jag var lite orolig för den eftersom den inte skulle få något solljus och hade en så liten kruka, men den klarade sig finfint! Varenda morgon när man halvt avsvimmad av trötthet kom in i badrummet, tittade den på en med sitt gula ansikte och sade med sjungande röst: "God morgon Cicci! Vad jag är glad att se dig!". Genast blev man lite piggare...


PS. Jag glömde såklart bort att fotografera blommorna när de slagit ut...


Kommentarer
Postat av: Susanna

Att plantera i koppar är det finaste som finns! Det gör jag hela tiden. Man kan ju inte dricka te och kaffe ur alla sina koppar.. :-)

2010-03-02 @ 21:16:53
URL: http://brownbeans.wordpress.com/
Postat av: Cicci

Hahaha, precis! Då har man en bra ursäkt för att köpa ännu fler koppar fastän skåpen redan är fulla...

2010-03-02 @ 22:33:01
Postat av: Susanna

Precis, för man kanske inte vill plantera i de allra finaste :-)

2010-03-03 @ 09:19:14
URL: http://brownbeans.wordpress.com/
Postat av: Lantto

mysigt med blomkoppar!



andra bilden är vivor (primula) förresten. :)

2010-03-03 @ 17:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0