Den mystiska sparbössan

Han fick ledigt ändå. Böckernas nya stöd fick bli den här sparbössan. Jag gillar den och blir inte klok på den! Hade det inte varit för att den är så krackelerad, hade jag varit övertygad om att den var nyproducerad. Men det kanske är en nyproduktion av dålig kvalitet? Någonting säger mig dock att så är icke fallet... Hålet där man skall peta i mynten är för smalt för en tiokrona, men de andra valörerna går in.


Undertill finns den här suddiga märkningen. Sparbössan döljer sitt ursprung lika bra som slantarna i den... Vet ni någonting som inte jag vet...?

Kommentarer
Postat av: Annasara

Hej Cicci! Men vilken fin sparbössa!!

Åh jag blir alldeles kär!

Det var jag som hade en tekanna i lite samma stuk. Men jag vet inte om det är nyprod. eller inte. Skulle kunna tänka mig att den är från 80-90talet nån gång, men det är en vild gissning. Fick en tanke med din sparbössa.. Den kanske är nyproducerad, fast i ett annat land där dom inte har tior? England kanske? Eller bara importerad från ett annat land.

Jättefin blogg du har! Blev fruktansvärt sugen på soyghurt med bär och musli! :)

2010-03-24 @ 14:27:30
URL: http://loppisfyndat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0