Turen på min sida!

Såhär såg det ut på en av fönsterbrädorna i min lägenhet för några veckor sedan. Strax efter att jag tagit bilden råkade jag sopa ned den lilla fina krukan längst till vänster. Den gick i golvet och blev till massor av småsplitter. Krukan var en av mina favoriter - man blir så glad av den! - så jag gick omkring och tjurade i flera dagar. ...Ända tills i tisdags, då jag ramlade över en precis likadan kruka på loppis! Denna krukan är visserligen lite större och inte lika "pluttcharmig". Den är rätt krackelerad också. Men äh, snacka om att ha tur ändå!

 

Här en närbild. Krukan kommer från Portugal, och jag har aldrig sett några andra exemplar av den än just mina två.

Botten ser ut såhär. Finns det någon som vet någonting mer om den?


Kommentarer
Postat av: lovisa

men vänta nu..krukan till vänster gick sönder...

är inte det en sån emaljkopp? och den är ju inte likadan. du menade att den pluttlilla gick sönder då eller? fast den prickiga blir man ju mest glad över. haha jag förstår inte. = )

men fint var det!

2010-03-19 @ 17:56:12
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Äh, det är jag som är klantig! Jag menar den som är längst till höger, såklart... Den lilla prickiga hittade jag och min familj mitt i skogen för minst femton år sedan och japp, det är en emaljkopp!

2010-03-19 @ 19:48:41
Postat av: Cicalias Fatshionblogg

Jag hittade en exakt likadan kruka idag. Supersöt är den!



Vet tyvärr inget mer om den. :)

2012-07-21 @ 17:24:11
URL: http://cicalia.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej Cissi.

Det är en portugisisk kruka, jag har en eller två av den sorten fast vit :) superfin köpte min på loppis också :)

/Angelica

2014-09-10 @ 23:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0