I ett hus på en ö i ett hav




I helgen var jag på karateläger i Göteborg. Vi övernattade i min tränares sommarhus, som ligger på en ö mitt i Göteborgs skärgård. Utsikten och omgivningarna var helt underbara, och jag blev plötsligt väldigt sugen på att flytta ut till en stuga på någon kobbe och leva skärgårdsliv...

 

 


Jag övernattade i det här rummet, som är min tränares döttrars rum. Hur mysigt som helst tyckte jag! Jag gillar att det är plottrigt och stökigt med prylar lite här och var. Det ger en ombonad känsla.

 

 



Fantastisk utsikt hade man också.

 

 



Jag vet egentligen inte varför, men rummet fick mig att tänka på Mumindalen. Det är lite som jag tänker mig att rummen i Muminfamiljens hus ser ut.

 

 

 


Ett rum där tiden står still och sommarminnen hänger på väggarna...

 

 

PS. Till alla som inte läst Muminboken Pappan och havet - gör det! Jag utlovar
en sällsam, vemodig, tankeväckande och vacker läsupplevelse.


Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Ja det ser ju tokmysigt ut! Vilket ljus!

2010-05-12 @ 22:01:20
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0