Spontanloppis utefter vägen

Jag och min mamma skulle egentligen befunnit oss ungefär i Luleå/Boden-trakterna just nu. Vi skulle åkt tidigt i lördags och kommit hem imorgon kväll. Där uppe i norr skulle vi hälsat på vänner & släktingar, gått på retrocafé och en massa loppisar. Men nu blev det inte så, eftersom en sabla vulkan på Island bestämt sig för att förpesta luftrummet, med vårt flyg inställt som följd. Både jag och mamma har tagit ledigt från våra jobb inför resan, så vi ville inte bara sitta hemma och misströsta. Därför for vi idag iväg på en loppistur till Enköping! På vägen dit såg vi en skylt där det stod "loppis". Självklart uppfyllde vi vår plikt som loppisfantaster och åkte in och rekade! Det här är vad vi fann.

 

Loppisen ägdes av en som hette Fridolf, stod det på en lapp. Fridolf själv var inte där. Ingen annan heller för den delen. Men på väggen satt en hälsning där det stod att om man ville köpa någonting skulle man lägga pengar i burken. Jag tror att Fridolf litar till folks ärlighet!

 

 

Såhär såg det ut. En massa småprylar överallt!


...bland annat dessa snygga kartonger, innehållande någon slags slipsten samt skidbindningar.

 

 

...och en liten burk med den här snygga donnan på. Klart folk köpte glansputs på löpande band förr i världen när man fick såhär käcka damer på köpet!

 

 

Sådana här kakel-tvålkoppar tycker jag om! Jag har en i köket. Denna fick stå kvar.

 

 

Det här fick följa med hem! En väska modell äldre, en liten tomte, ett parasoll och en kruka (de två sistnämnda mammas). 20 kr allt som allt. Finfint! Mamma står i bakbrunden och betalar i burken.





Mamma står och är nöjd med sitt supersnygga femtiotalsparasoll.



PS. Inköpen från Enköping får ni se imorgon. Och imorgon hörni!
Då jäklar bär det av på loppisutflykt till Gävle!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Vilken härlig loppis! Trodde bara sånt fanns i Norrland :-)



Vi har en sådan tvålkopp över badkaret. I love it!

2010-04-20 @ 07:42:43
URL: http://brownbeans.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0