En ny kärlek

 


Min senaste förälskelse i matväg heter Soygurt från Carlshamn! Jag är inget större fan av yoghurt annars, tycker mest att det blir sötsliskigt, men det här är mums! Jag har provat jordgubbssmaken och blåbärssmaken och är helt frälst på sistnämnda, för det smakar verkligen blåbär och inte tillsatser.

Soygurt är dock inte så nyttigt som man kan tro vid en första anblick. Med sina över 7% tillsatt socker, bör väl produkten snarare ses som ett lightgodis än som mellanmål... Men - himla gott med bär och müsli till, värt att prova!

Kommentarer
Postat av: Vifslan

Jag har ett ännu bättre tips:

En burk kvarg (Kesella exempelvis) + en skvätt Fun Light (valfri smak). Blanda och ät. Supergott och nyttigt!

2010-03-22 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0