Hyllplock

 

 

Såhär såg det ut på min stringhylla fram till igår, då jag rumsterade om helt. Jag gillar att göra små stilleben på hyllorna, det är ett enkelt sett att variera hemma och dessutom roligt att plocka ihop! Bara att slänga ihop en massa saker man tycker är fina och som går ihop till färg och form. "Utställningen" på bilden är inspirerad av vintern med dess vita, skira is och snö. Synd bara att tapeten bakom, som förresten inte bara finns bakom hyllan utan täcker alla väggar i min läggenhet, är så fruktansvärd. Jag avskyr både färgen och mönstret och dessutom är den sliten och äcklig. Men, men, det är väl sådant man får ta när man bor i hyreslägenhet... Hade jag fått välja skulle jag målat själva bostadsrummet i en väldigt ljus nyans, kanske ljusblått eller jääääätteljusgult. Den lilla hallen skulle nog bli skrikigt turkos eller röd. Mmm...


Kommentarer
Postat av: Cinna

Åh, vad fint med stringhyllan och alla dina fynd. JAg gillar skålar på fot...men de tar ju lite plats i skåpen:)

2010-03-01 @ 10:44:53
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: Cicci

Ååh, en första kommentar, så roligt! Jag har också en stor kärlek för skålar på fot, har letat efter en i turkost pressglas HUR länge som helst! Fast det kanske är lika bra att jag inte hittar någon, så trångt som det börjar bli i skåpen... Man kan ju inte precis ställa dem i varann, som man kan med koppar. Hur gör du med alla dina vaser?

2010-03-01 @ 20:34:32
Postat av: Cinna

Det är inte lätt med förvaringen av alla vaser, puh. De bokstavligen uppfyller hela min lägenhet och så har jag några hundra utokaliserade till min käraste, de står i hans hus. Men när jag närmar mig 1000 lär jag få göra gångar i huset:)

2010-03-02 @ 10:04:55
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är inte lätt med förvaringen av alla vaser, puh. De bokstavligen uppfyller hela min lägenhet och så har jag några hundra utokaliserade till min käraste, de står i hans hus. Men när jag närmar mig 1000 lär jag få göra gångar i huset:)

2010-03-02 @ 10:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0