Magi?!

 

 

Här sitter jag, i min kära kamrat Jojjos kök, och breder desperat moccakräm på maränger som trillar i en miljard bitar för varje gång man petar på dem.

 

 

Tanken var att det skulle bli moccabakelser. När vi änligen fått på all kräm (och hälften av marängerna försvunnit), såg de ut såhär.

 

 

En inte allt för imponerande syn, med andra ord. Jojjo demonstrerar sina känslor.

 

 

...för jag menar, det var ju meningen att de skulle se ut ungefär såhär...? Var gick det snett, liksom?

 

 

Besvikna gjorde vi det sista på bakelserna, nämligen att rulla dem i mandelflarn och sätta ett cocktailbär på toppen. Och sedan fattar jag inte riktigt vad som hände? Jag tror att någon bytte ut bakelserna och ersatte dem med andra, superfina, när vi tittade bort?

 

 

För kolla här så perfekta de blev helt plötsligt!

 

 

Både jag och Jojjo stod som frågetecken och fattade ingenting. Fattar ni?!

 


PS. De dåliga bilderna beror på att de är tagna med mobilkamera.
Men jag lånade hem två av bakelserna och fotograferade dem!
Dessa foton, tillsammans med receptet, får ni när jag redigerat dem klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0