Nu är det bara koppen kvar...

 

Spinett från Uppsala Ekeby designades av Helmer Ringström och var i produktion mellan 1959 och 1964. Den här dekoren är jag vansinnigt förtjust i! Förra våren hittade jag kaffefatet , sedan fann jag det lite större fatet i somras och nu för någon vecka sedan ramlade jag över asietten.  Så nu är det bara själva koppen kvar tills jag äger ett slående snyggt Spinett-set!

 

 


Hoppas jag ramlar över den snart, koppen. Samtidigt som jag bävar lite för den stunden, för det är egentligen överfullt i köksskåpen. (Dessa är nämligen fullproppade av andra snygga koppar, tallrikar & fat...) Fast bara för att jag hittar en kopp behöver det inte betyda att jag köper den. Den skall vara billig också! Det är det som är hälften av det roliga med loppisar tycker jag, att fynda. Jag betalar inte vad som helst för lite porslin, hur snyggt det än är. Nå, det skulle i sådana fall vara om jag skulle hitta en skål i blått pressglas...

Kommentarer
Postat av: anna

så snyggt!

Postat av: itsallvintage

oh la la vilken tur! hoppas koppen dyker upp snart trots trånga skåp ;) /Annika

2010-04-08 @ 21:43:20
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Libby

Snyggt - såklart, det är ju en Helmer :-)

2010-04-12 @ 10:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0