Ingen sovmorgon här inte


Det är inte lätt att få sova ut en lördag när man har elefanter till grannar och solstrålar som letar sig in i ögonen på en. Gunnar Leche, som ritade huset jag bor i, gjorde mycket fina hus men glömde bort att tänka på att försöka göra dem mindre lyhörda. Eller så kanske man inte kunde ljudisolera på samma sätt då, på slutet  av 40-talet? För att bli kvitt ljuset skulle man ju för all del kunna sätta in en rullgardin, men det skulle förstöra en stor del av rymden i min lilla etta på 24 kvadrat.



Hur som helst så är jag glad att jag i alla fall har trevliga lakan! hittade dem på loppis för några månader sedan, kan det vara 60-tal? Jag tänker gammal hederlig svenssoncampingsemester när jag ser dem. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0