Fyra tapeter med hus på


Igår när jag satt och spanade efter tjusiga tapeter på nätet, kom jag över dessa tre snyggisar med husdekor! Dock skulle jag aldrig själv tapetsera med dem, av olika anledningar..:



Sådant här gillar jag! När det inte finns en enda millimeters yta som inte föreställer någonting. Varför jag aldrig skulle tapetsera med den? Den är alldeles för hysterisk! Ett helt rum i denna skulle ju göra en scizofren. Fast den är nog inte heller tänkt att vara någonting annat än en fondtapet. Kommer från Cole & Son.




Den här glada tapeten kommer från Sandberg och heter Saga (tror jag)! Hade jag fått tapetsera ett barnrum, skulle jag valt denna på en av väggarna. Kanske skulle funka i en liten hall också! Hade jag satt den i ett större rum skulle jag nog ledsna rätt fort. Tänk er detta mönster på tunna, prassliga papperspåsar som man till exempel kan lägga godis eller färgglada knappar i! Mys!






Jag vet inte om denna tapet skiljer sig från den förra förutom i färgsättningen, men den heter Kaspar i alla fall, också från Sandbergs. Det är så roligt, för jag hade aldrig sett tapeten förrän igår kväll. Och idag, när jag var och städade hos en familj jag aldrig varit hos tidigare (jag jobbar som städare), så hade de denna tapet fast i guld i ett av rummen! Märkligt sammanträffande!


 

Den här tapeten från Cole & Son heter Eco House om jag förstått saken rätt. Den är ruskigt snygg! Och ruskigt kuslig, för tittar man närmare så ser man massor av människor som klänger sig fast i- och hoppar från de dystra höghusen... Hu! Hur som helst är denna tapet, trots sin supersnygghet, alldeles för deprimerande för deprimerande för mig. Med eller utan självmordshoppare.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0