Vaereförnåt?

 

 

Dessa två skålar har jag hittat på två olika loppisar vid två olika tillfällen. Jag har ingen aning om vad det är för märke på dem eller varifrån de kommer. Jag är faktiskt inte ens säker på om de kommer från samma fabrik! Jag vet inte varför, men jag tycker att de känns polska. Kan det stämma?




Under en av skålarna finns denna märkning (ifylld så att den skall synas bättre). Föreställer det en fågel? Under den andra skålen finns bara märkningen L 4. Jag antar att de kommer från samma tillverkare eftersom de är så snarlika i stilen och har L-märkning båda två, men man vet ju aldrig! Känner du igen skålarna eller märkningen? Hjälp mig!


Men visst är de söta?!


Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag har absolut ingen aning, men den med rädisorna (?) är verkligen jättesnygg!!

2010-03-08 @ 18:11:22
URL: http://brownbeans.wordpress.com/
Postat av: Cicci

Ja, den är min favorit också! Fast jag har alltid tolkat det som att den föreställer blåbär & lingon...?

2010-03-12 @ 22:45:24
Postat av: Benny

Jag tror de är öststyska eller möjligen tjeckiska, den märkningen ser man lite nu och då på loppisar.

2010-03-13 @ 14:31:09
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0