Dold skatt


Som ni märker har jag inte riktigt tiden på min sida. Det är fullt upp här just nu, så uppdateringen får bli som den blir. Följ gärna bloggen på Bloglovin, så glömmer ni inte bort att jag finns om det blir långt mellan gångerna!

Nå. Till saken. Och saken är den att ååh! För två veckor sedan kom jag över den här snygga ramen med buktande glas för 15 kronor.


Jag tyckte att den var ett fynd redan vid köpet. När jag sedan för några dagar sedan skulle öppna ramen för att sätta in en bild...


...så upptäckte jag att det som jag trodde var den vita kartongen inuti ramen i själva verket var baksidan på det här familjeporträttet! Är det inte fint?! Två gossar (eller är det en pojke och en flicka?) uppklädda i sina bästa söndagskläder med vackra mor & stilige far på varsin sida som har fullt sjå med att få ungarna att sitta still... Ååh!


 

Här är bilden jag satte in, urklippt från en Buffé-tidning (har jag för mig) i påskas. Det känns lite dumt att täcka över lyckliga familjen när de äntligen fått komma ut igen, men tids nog blir det också deras tur. Men tänk ändå, vad man kan hitta! Det är den andra dolda skatten på kort tid för mig. Den första får ni läsa om vid lämpligt tillfälle någon gång i framtiden! 


PS. Jag var nu självklart tvungen att öppna alla andra gamla ramar och kontrollera ifall också dessa innehöll hemliga fotografier... Det gjorde de inte. DS.

Kommentarer
Postat av: Christin

Tjusig ram och vacker bild !

2010-06-01 @ 17:42:46
Postat av: Libby

Spännande... varför var bilden vänd inåt? En familjegåta... en skandal... en mörk historia ur det förgångna...?

2010-06-07 @ 22:57:56
Postat av: Malin

Häftigt att hitta gömda saker från förr! Tänkte få passa på att meddela att jag har lagt ut en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!

Kram Malin

2010-08-19 @ 19:19:23
URL: http://www.designofluna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0