Ursäkta mig men...


...har ni någonsin sett en såhär stilig kartong?! Nä, kunde just tänka mig det! Det hade nämligen inte jag heller, förrän jag och min, på den tiden, pojkvän, grävde i hans farmors gamla förråd efter en stol. Tror ni jag kunde koncentrera mig på så världsliga saker som stolar när jag hittat en sådan här skönhet?! Aldrig!




Himla tur för mig att den snälla farmodern märkte hur exalterad jag blev, och skänkte kartongen till mig. (Dessvärre skänkte hon mig aldrig sin kompletta Smide-servis som jag var enoooormt avundsjuk på, hähä.) Numera är den fina lilla lådan hem åt mina kökshanddukar. Den står i skänken, för jag är rädd att den skall bli blekt om den kommer ut i solljuset. Men där trivs den bra, och jag blir glad varenda gång jag öppnar skänken (som f.ö. innehåller en hel massa annat fint också, ni skall få se någon dag!)!




Jag skulle gissa på att kartongen är en fyrtiotalare. Senare än 1956 är den definitivt inte tillverkad, för då byttes de gamla ögonen som finns på den här kartongen ut mot Olle Eksellt klassiska "kakaoögon". Jag gillar dessa bättre. Vad tycker ni? Och hjälp mig att lista ut vad kartongen en gång innehöll, har ni några gissningar?!



PS. När jag gogglade för att läsa på om Mazetti, hittade jag ett
spännande inlägg skrivet av Libby i ämnet! Läs artikeln här.

Kommentarer
Postat av: randiga tråden

Det är ett så underbart mönster, liknar ett tyg som jag har från ungefär samma tid skulle jag tro. Ja, vad kan den innehålla, är det inte kakao imindre förpakningar. Snygg är den i alla fall.

2010-05-05 @ 14:43:15
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Catrin Garderobstankar

Tokfin!



Haha nää vrålåket är mest ironi.. det är en halvgamal peugeot som endast behagar att starta när den själv känner för det - väldigt spännande måste jag säga. Men när den väl går - ja då är den ett vrålåk! :)

2010-05-05 @ 14:45:33
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0