Ovanför sängen

 

Som bekant, är jag himla förtjust i att komponera ihop en massa fina saker till små stilleben. Såhär ser hyllan ovanför min säng ut! Skulle hellre velat ha den i ett kök, men då mitt är så yttepyttigt att det är helt omöjligt, får jag nöja mig såhär. Och det går ju också bra!

 

Allt på hyllan är loppisfynd utom den prickiga koppen! Hyllan har min kära mor tillverkat i sin ungdom, fast jag har stått för färgvalet. Leksakshästen hittade jag på en "bordsloppis" i julas. En hundring fick jag ge, vilket egentligen är lite över min loppispolicy, men den var så himmelens fin att jag inte kunde låta bli! Den kommer från LEKO, som jag tror är föregångaren till BRIO. Ljusstaken fann jag på samma loppis, men hos en annan säljare. Jag gav 30 kronor. Träasken, som är en gammal tysk pepparkakslåda, 40 kronor. I somras fann jag den röda plåtburken, 20 kronor. Den gula burken kostade en hundring på loppis i somras, och tar därmed priset som den dyraste burk jag någonsin köpt. Men jag hade spanat efter just precis en sådan snygging hur länge som helst, så när jag ÄNTLIGEN fick tag på en slog jag till direkt! Den är absolut värd pengarna. På Åhléns hittade jag i julas den prickiga koppen för 50 kr. Koppar och andra saker på krokarna, någon femma på olika loppisar.


 


Kommentarer
Postat av: Libby

Du har verkligen en tjusig blogg! Vad mycket roligt att titta på och läsa! Jag gillar också att göra stilleben, brukar skapa dem på min sekretär, där jag ser grejerna när jag skriver.

2010-03-28 @ 22:19:59
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0